طرز تهیه مرغ بدون آب و رب و روغن با پیاز غذای ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه مرغ بدون آب و رب و روغن با پیاز غذای ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 6 دی 1401 ز : 17:36 | +

طرز تهیه مرغ بدون آب

پختن مرغ با آب خودش طرز تهیه سس مرغ بدون آب مرغ طرز تهیه مرغ بدون آب و رب طرز تهیه مرغ زعفرانی بدون اب پخت مرغ بدون آب با پیاز پخت مرغ بدون آب نی نی سایت طرز تهیه مرغ بدون روغن در فر طرز تهیه مرغ آب پز بدون روغن

طرز تهیه مرغ بدون آب یک خورشت فوری و خوشمزه و مجلسی، این خورشت عالی مناسب برای زمان هایی می‌باشد که شما وقت کافی برای پخت غذا ندارید. برای طبخ این مرغ نیازی به آب نیست و شما مرغ را با آب پیاز و آب خود مرغ خواهید پخت. کرمانشاهی ها به این غذا قاقورمه می‌گویند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بدون آب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم مرغ به اندازه لازم
پیاز بزرگ چهار عدد
آلو بخارا ده عدد
ادویه ها نمک فلفل سیاه پودر پاپریکا
ادویه ها پودر سیر زعفران دم شده غلیظ
کره صد گرم
آب غوره دو ق غذا خوری برای چاشنی

طرز تهیه مرغ بدون آب

 
 

مرحله اول

برای شروع پوست پیاز را بگیرید و آن را به صورت حلقه حلقه خرد کنید، ماهیتابه خود را آماده کرده و پیاز های خرد شده را ته ماهیتابه قرار دهید، حالا تکه های مرغ را درون کاسه ای مناسب قرار دهید.

 
 

مرحله دوم

ادویه ها را که شامل نمک و فلفل سیاه و پودر پاپریکا و پودر سیر و زعفران دم کشیده می باشد به تکه های مرغ اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید. به طوری که تمام بافت مرغ به ادویه آغشته شود.

 
 

مرحله سوم

تکه های مرغ را روی برش های پیاز بگذارید بعد از آن بر روی مرغ ها آلو قرار دهید. چند تکه کره روی غذا بریزید درب ماهیتابه را ببندید و برای دو ساعت ظرف را روی حرارت پایین اجاق گاز بگذارید.

 
 

مرحله چهارم

نگران نباشید مرغ با آب پیاز و آبی که درون بافت مرغ می‌باشد پخته خواهد شد. بعد از اینکه مرغ به خوبی پخته شد و آب غذا کشیده شد آن را با برنج سرو کنید. در لحظات پایانی پخت کمی آبغوره روی مرغ ها بریزید. نوش جان.

 

منبع: سادات بانو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com